Vrijdagavond, rond 21:30 uur. Ik zit in de keuken, slurp luidruchtig aan een espresso, negeer de zak chips die zachtjes naar mij zit te kraken in het keukenkastje en luister hoe Al Jarreau mij via de radio vraagt of ik zin heb om te gaan walsen in de tuin. Dit lijkt mij, Trouwe Lezer, hét perfecte moment om eens te struinen tussen de twitterberichtjes die ik onder mijn enigmatisch pseudoniem '@leerkrachtpo' in februari op het internet heb gekegeld. Lees maar mee, als het u schikt:
 

Ik (schriftelijk): "Wat is het kabinet?" Leerling (ook schriftelijk): "Een oude kast."

 

Waarom schrijfvaardigheid een belangrijk onderdeel moet zijn van het onderwijs.

 

 

Waarom het belangrijk is kinderen inhoudsmaten aan te leren.

 

 

Ik denk dat ik mijn leerlingen volgende week dit afwijkende, obscure object laat onderzoeken.

 

 

Jim Henson zei dat "kinderen zich niet zozeer herinneren wat je lesgeeft, maar wie je voor ze bent geweest."

 

 

35 jr. en een leidinggevende functie maar als ik een inktpatroon in m'n vulpen doe, voel ik me alsof ik een dubbelloops jachtgeweer laad.

 

Een reden voor een internetfilter kan zijn dat jongens de acteur Gary Oldman googelen, de 'r' vergeten en de schrik van hun leven krijgen.

 

Als je Rik naar de zin van z'n leven vroeg, zei hij vaak "Mijn kinderen." Maar niet als je het om 5:30 uur vroeg.

 

 

De echte leerkracht is te herkennen aan de inhoud van één van zijn keukenkastjes.

 

 

Deze doe ik in de folder 'Voor Als Ik Ooit Een School Bouw'.

 

 

Bij ons op school hebben de juffen een eigen parkeergedeelte.

 

 

"Meester, wat doe je als je klaar bent?" Ik: Denk maar na over de zin van het leven. 5 min. later. "Meester, je moet alles uitproberen."

 

Meester Frank correspondeert met een leerling die al klaar is met de 2e dag van de eindtoets.

 

 

Ouderschap. Hier wordt het goed uitgevoerd.

 

 

"Frank?" "Ja?" "Vraagt een leerling jou wel eens hoe een blinde weet wanneer hij moet stoppen met het afvegen van zijn billen?" "…"

 

"Basisschool vindt mammoetbot op zolder" Ik ken voldoende scholen met fossielen in de klas. *kuch*

 

"Zaterdagmiddag! Een uitstekend moment voor een grondige analyse Rekenen methode en niet-methode!" (Said no teacher ever.)

 

 

Rest mij u nog te vragen: Is er een uitspraak die u laatst op school hoorde die u is bijgebleven?

4 Reacties op “Een Teken van Leven (max. 140)”

  1. Marja van der Wel zegt:

    Ik hielp een leerling in zijn jas. Hij zei: wat heb je toch mooie zachte handen. Daarna, omhoogkijkend: maar je hebt wel veel rimpels in je gezicht.

  2. Frank Jongbloed zegt:

    Hahaha. Typisch iets dat een leerkracht te verduren krijgt.

  3. Joyce zegt:

    Vorige week heb ik aan mijn groep 4 verteld dat ik zwanger ben. Vraagt 1 van de jongens: hoe komt die baby in je buik dan? Na uitleg zegt hij met rode wangen: dat wist ik stiekem al!

  4. Frank Jongbloed zegt:

    Je bent toch niet té grafisch geweest, hè?

Reageer


vijf + = 7